2012. január 21.

Mike Shot-Kal Gimelje '82-ből 1. rész/ Mike's Shot-Kal Gimel from 82 1.st part

Sikerült lendületet vennem az elkészítésben. A képek töredékek, csak bizonyos részleteket ábrázolnak! A készlet maga elég hiányos és sok rajta a javítani való, mivel a Tamiya egy motoros verziójú tanknak szánta a nagyérdeműnek!

Finally I got in full swing making it. The pictures are only fragments, shows only certain details! The kit itself quite basic in details, got a great amount of minor faults. Tamiya's main goal was to make a RC tank!


Legjobban a páncéltestet kell megdolgoznom. A motorteret bővítettem, a fedelét is teljesen ki kellett cserélni és a felfüggesztés is sok munkát igényel.

I had the most work on the main body. I extend the engine compartment, and reconstructed the cover completely. The suspension needs some work as well.


A futógörgőket is fel kellet tuningolni, amit belülről ki kellett egészítenem, mert a teknő alatt eléggé látszik. A meghajtó kerék váltóháza még hiányos, de készül.

The road wheels needs to be detailed, that I had to complete from the inside, because it was clearly visible.



A torony és a test oldalát kivágva láthatóvá tettem a belső teret, amit referencia alapján (ami látható rajtuk) készítek.
Összességében sok időt és energiát emészt fel, de élvezetes a sok szkreccselés, mikor van ideje az embernek! :)

By cutting the sides of the body and the turret, I made the interior visible, which detailed by references.
On the whole, It consumes a great amount of time and energy, but certainly these scratching is a lot of fun! :)

Mike




2011. december 4.

Eduard Fecske 1:144-ben / Eduards Swallow in 1:144

LLZ barátommal feleztük meg az Eduard Me 262 A-1a kombóját. Nagyszerű minőségű kis készlet: egyszerű, pontos, könnyen építhető és gyors sikerélményt nyújt. A Kommando Nowotny jelzéseit használtam fel a matricaívről.
Néha, a nagyobb lélegzetű, akár hónapokig vagy évekig húzódó "nagy" építések, kutatgatások mellett jó egy ilyen kis madarat is elkészíteni. Nincs görcsölés, nincs probléma, csak tiszta örömmakettezés...









2011. december 3.

Speckie Sd.kfz.251/17 2. rész / Speckie Sd.kfz 251/17 2nd part

Némileg haladtam az Sd. kfz. 251/17-esemmel. A páncéltest még nincs összeragasztva, a kép azt ábrázolja, hogyan néz ki majd nagyjából a szerkezete. Rájöttem, hogy a bonyolult felépítése miatt mindenképpen sok különálló részben kell majd festenem.



Közben nekiálltam a Flak 38 megépítésének is: ez is több darabból áll majd össze festés után. A Flak a Tristar gyártmánya (a készlet amolyan koprodukció a két cég részéről), ennek megfelelően nagyon szép és részletes, csak a mozgatható részekkel kell vigyáznunk, hol használunk ragasztót és hol nem. Ha nem figyelünk erre, könnyű elrontani a végleges beállításokat... Tulajdonképpen a csővel van csak probléma, ugyanis a Perth Military Modelling-en olvasható leírás szerint is ebben a korai Tristar-kiadásban 2 mm-el hosszabb a lövegcső, és sajnos a Schatton-féle cső is ezt a rossz méretet követi.
Lehet, megpróbálom lerövidíteni...

Some progress with my Sd. kfz. 251/17: The hull hasn't been glued together yet, the photo shows the general layout of the vehicle. I figured out that the vehicle must be painted in several separate pieces because of its complex structure.



Meanwhile I began to build the Flak 38 too: this component will be put together after painting its smaller parts similarly to the vehicle. The Flak gun is produced by Tristar (the kit is a kind of cooperation of the two companies), so it is very beautiful and has lots of details, but you have to take care where to use glue and where not, otherwise the final adjustments could be ruined easily. There is only one big issue, because - according to the rewiev on Perth Military Modelling - the gun barrel in this earlier Tristar kits is 2 mm longer than it should be. Unfortunately, the Schatton metal barrel has the same incorrect length.
Maybe I will try to shorten it...

Speckie




2011. november 25.

10.000!


Végre eljött ez a nap is!
Blogunk átlépte a 10.000. látogatást!
Köszönjük minden kedves olvasónknak a kitartó érdeklődést!

This day has come at last!
Our blog has reached the 10.000th visit!
We would like to say thank you, to all our dear reader!

2011. november 7.

Pánczél Matyi ASU-85-se 2. rész / Pánczél Matyi's ASU-85 2nd part

Ha írnék, egy regényt kéne róla, azt meg mellőzzük inkább. Majd legfeljebb a végén...

If I wrote something about, It would be a novel. Maybe at the finish...

Panzermatyi












2011. október 31.

Zsolt Jugoszláv F-84-ese I. rész/ Zsolt's Yugoslavian F-84 1st part

Ennél jobb képet sajnos nem tudtam csinálni, annyira pici ez az alkatrész, ugyanakkor felhívta a figyelmemet egy-két hibára, amit ki kell még javítanom.
Ami viszont megnyugtat az az, hogy élőben tényleg jobban néz ki. :)

Az építés során felhasználtam az Eduard rézalkatrészeit a kabin belsejéhez, a pilótaülés is Eduard réz, alumínium lap, rézdrót, valamint egy-két műanyag alkatrész felhasználásával készült.  
Tehát alakul a makett és úgy néz ki, hogy a nehezén túl vagyok.

Zsolt


2011. október 25.

Speckie Sd.Kfz. 251/17c-je I. rész /Speckie's Sd.Kfz. 251/17c Ist part

Némileg haladtam az Sd.kfz. 251/17-esemmel, az alváz nagyjából kész, most haladok a felépítménnyel. Sajnos több helyen kilökőtüske-nyomok és sekély beszívódások voltak, amiket tömítenem és csiszolnom kellett. Bár ezek általában nem annyira látszódnak, de néha nagyon bosszantó helyekre kerültek...
Szerencsére azért a makett szép részletes, és általában jól illeszkedik.

Some progress with my Sd.kfz. 251/17: the chassis is nearly completed, so I'm currently working on the superstructure. Unfortunately, there were knock-out pin marks and shallow sink holes in some areas that had to be filled and sanded down. Although such faults are generally not very noticeable, sometimes they can be found on really annoying places...
Luckily the model is nicely detailed and the fit of the parts is generally good too.

Speckie